emiliaakeson

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Sorry..

Av emilia åkeson - 9 juli 2012 23:38

..för skit dålig updatering men det är för "bra" anledningar jag inte har gjort det om man kan säga så.

okej..igår (söndag)på p&j så va gt riktigt fin på framridningen tills jag skulle hoppa , han blev skit pigg & skit stark & gick inte att styra och om man sa till han då så kicka han eller försökte resa sig , höll på att trilla av ett antal gånger , men när jag väll va inne på banan och skulle hoppa en liten 110 bana så fick han damp rent ut sagt och det gick verkligen inte att styra han , han sprang förbi hinderna även om jag gjorde allt för att hålla om han eller styra han så det va verkligen kaos..verkligen pinsamt att det gick som det gick!


Sen i 120 tog jag av mina sporrar han va fortfarande skit stark men då fick jag inte fram han så då passa han på att stanna & tog världens konstiga skutt..det var verkligen inte vår dag , gt tyckte det var alldeles för roligt att hoppa men jag kan förstå han , han stog faktiskt i 5 dagar nu när han var halt & sen har han inte hoppat på kanske 2,3 veckor så det är inte så konstigt att han va så pigg men även riktigt busig & ville bara köra sitt egna race..

Så är verkligen inte nöjd men mina rundor , men i 120 var det mitt fel att han stanna dom gångerna han gjorde det men han gick fortfarande inte att styra..men vi laddar vidare till Frosta den 20:de istället!


Sen när jag vakna idag så hade jag världens jäkligaste träningsvärk i mina armar & vader...


Idag som sagt vaknade jag med en jäklig träningsvärk..stack upp & käkade och gjorde "v" mig sen körde mamma mig till stallet för min fina vän Saga ska va här med sin fina jordan polle hela veckan så jordan sover i vårt stall sjukt roligt att rida tillsammans med saga hon är galen , hon är underbar , hon är bäst & mina bästavän gör en alltid på så jäkla bra humör & sånna personer älskar jag så i har gjort ett härligt schema för hela veckan älska , på freda taggar vi falsterbo med saga & hennes mamma och jag & mina mamma vilket kommer bli riktigt kul.


Imorron väntar det ännu en underbar dag med saga ska vara i stallet 11 och det står markarbete på schemat vi ska väll hitta på någon rolig övning som jag kommer att visa här säkert sen ska jag också rida Rizzla bilder kommer säkert!


Just det mamma & pappa var på hööks idag och hanlade ett ländtäcke till gt & ett regnställ till mig man tackar...de skulle köpa en sån hära flughuva för gt är så irriterad i sina ögon av flugorna men de va slut så det skulle komma fler på tisdag(imorron) så de får väll fixa det då istället...


Nu kände jag att detta inlägget blev väldigt långt med då blir ni ju glada iaf!eller?


Liz var med & fotta på "tävlingen" så här är bilder.

              

Den sista bilden är min favorit :$ (120)

 

vad tycker niom den sista bilden?


puss & godnatt på er!






 
 
Ingen bild

Saga

10 juli 2012 21:31

Awwe vad gullig du är hjätat <3
Sista bilden är ju såå fruktansvärt häfftig! Älskar den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emilia åkeson - 17 juli 2012 15:26

Hejhej på er !   Nu har jag precis duschat och sitter och fikar med mamma&pappa&bror&mormor och morfar för min fina och underbara mamma fyller år idag grattis till dig mamma.   Har ridit gt och Rizzla idag , både skötte sig jätte bra gt tränd...

Av emilia åkeson - 16 juli 2012 17:22

Hoppträningen idag gick galant han lyssnade jätte bra men var samtidigt stark och pigg men det gick att kontrollera han vilket jag inte är van vid i hoppningen men jag är jätte nöjd och taggad till helgens tävling i Frosta.   Vi hoppade först lit...

Av emilia åkeson - 16 juli 2012 12:39

Hur tycker ni jag värkar som person tex , i min ridning eller över huvudtaget? ...

Av emilia åkeson - 16 juli 2012 12:29

..haha ligger fortfarnde i sängen vaknade vid halv tio men ligger i sängen fortfarande men det är ett väder som inte är lockande till att gå upp & har inte ätit frukost än så får väll ta och göra det strax för min mage börjar kurra. Drar mig till s...

Av emilia åkeson - 15 juli 2012 14:32

Somsagt så hade jag det jätte stressigt igår hade massa att göra & hade då inte tid med bloggen... Igår...Men jag red ut på Rizzla tillsammans med saga & jordan och mamma såklart hon var med å kolla Rizzla iumed hon är bara 4 år & har aldrig ridit ...

Presentation


Hej och varmt välkommen till min blogg emiliaakeson.bloggplatsen.se.
Jag heter Emilia Levin Åkeson, 15 år!


Här kommer jag dela med mig om tips,träning & tävlingsresultat och mycket annant inom ridsporten.

Jag är en hoppryttare och tävlar min trän

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ridpass


Ovido - Quiz & Flashcards