emiliaakeson

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av emilia åkeson - 7 juli 2012 22:57

Massa tjat om det långa inlägget om gt , om jag får 40 kommenterar på detta inlägget så gör jag det!


Nu ska jag gå & duscha & lägga fram kläder till imorgon startar först i båda mina klasser taggaaaaaa!

Är sjukt trött så måste lägga mig snart.

puss& godnatt


Man ska aldrig sluta kämpa för att nå sitt mål. Jag har en plan & det känns så fruktansvärt bra.

Av emilia åkeson - 7 juli 2012 19:17

Hallåja!


Vaknade vid halv 12 käka , baka kladdkaka sen cyklade jag & mamma till stallet jag red gt & han var riktigt fin & väldigt arbetsvillig helt underbar är han. Imorgon startar vi vår första 120 vilken känns pirrigt men jajja det fixar vi galant!

Efter det red jag ungponnyn Rizzla som jag hjälper till att rida in , red henne utan lina på fyrkantspåret efter Malin&Strumpan vilken fungerade super , riktigt rolig ponny! Rider henne ungefär varanan dag , jag tycker att det är jätte spännande varje gång min sitter upp på hennes rygg.


Men ja imorgon så startar jag & gt vår första 120 som sagt , hoppar en 110 också för att ha koll på banan & han får kolla runder osv, han är så otroligt fin ni förtiden ska försöka få med liz så hon fottar så ni får massa bilder , annars händer inget spännande , ni såg att jag hade svarat på frågestunden också , tog inte alla fråger för vissa var onödiga...


____________________________________________________________________________________


Sitter nu & väntar på den försenade startlistan blir tokig , måste planera när man ska köra osv...

Ska snart käka sen ska jag putsa mina stövlar ni ska få före & efter bilder! om ni vill det ?


Just det va på "grillfest" igår det var riktigt trevligt tack för igår om ni läser detta!

Efter det cykla jag till farmor & farfar för mamma&pappa var där så vi snackade lita mysigt.


Nu ska jag käka sen kolla om den satans startlistan har kommit sen kolla alla mina härliga bloggar sen duscha sen vet jag inte... vilket är riktigt skönt.

Puss på er!


Ibland blir jag riktigt less på killar... allvarligt talat så patetiska & omogna och leker usch!

Av emilia åkeson - 7 juli 2012 00:39

Nina:

1. Varför går du över på storhäst när du bara är 15 år? Jag är 170 lång & har ingen d-ponny längre & fick förmånen att rida en storhäst , känner att jag kan komma längre & utvecklas mer med gt.

2. Ska du köpa GT? Nej , jag har han som min egen.

3. Har du någon förebild inom din ridklubb som tävlar? Där är många duktiga men ingen speciell men annars mig själv :)

4. Vad har du får mål med GT? Någon speciell tävling? Jag har som mål att starta en MSV så fort vi är redo för det! Nej vet ingen speciell faktiskt.

5. Kan du inte lägga upp videos när du rider/hoppar han? Jovisst kan jag det ska bara få mamma att fotta/filma men det kommer så fort jag har det!
6. Vilka bloggar läser du? Nellieberntsson.se , nicholaihollesen.blogg.se , linnolsson.se , johannagrant.se , baraacarro.blogg.se säkert fler men kommer inte på nu..

7. Vilket gymnasium ska du gå på? Det vet jag inte.
8. Kan du inte ha en gästbloggare? Typ någon du tycker rider bra och ser upp till? Någon som rider för samma klubb som dig? Sure , ska snacka med personen !


Anonym:

1.Hur gammal var du när du börja rida? Jag var 5 år gammal.

2.Vilken av dina hästar du haft/har har du tyckt om mest?Kan jag inte svara på.

3.Hur lång tid per dag tillbringar du i stallet? 3 timmar ungefär

4.Va är dina intressen förutom ridning? tycker fotboll är sjukt roligt..


Jennie:

Har du några djur förutom hästar då?Ja jag har en schäfer som heter Enzo 5 år! (har tyvärr ingen bra bild på han)

 



Liz:

Vem är din bästavän/bästavänner?Jadu..Ronja Lindholm , Oscar Swenson , Johanna Söderberg ,Julia Gustavsson,Evelina Nilsson, Liz Eversholt Nilsson...dessa litar jag på till 110%

Vilka storbloggar läser du?Nellieberntsson.se , Nicholaihollesen.blogg.se , Linnolsson.se , Kenzas.se , Kissies.se



HOPPAS NI BLEV GLADA GAYS!PUSS

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och varmt välkommen till min blogg emiliaakeson.bloggplatsen.se.
Jag heter Emilia Levin Åkeson, 15 år!


Här kommer jag dela med mig om tips,träning & tävlingsresultat och mycket annant inom ridsporten.

Jag är en hoppryttare och tävlar min trän

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ridpass


Ovido - Quiz & Flashcards